Stacje sponsorskie

30 cze 2021

Nie tylko uzupełniają lokalne systemy rowerów miejskich, ale stanowią też alternatywę komunikacyjną dla pracowników danej lokalizacji i nowoczesną formę promocji.

Mowa o stacjach sponsorskich, czyli stacjach roweru miejskiego, za których powstanie odpowiadają prywatne podmioty. Firmy, które zdecydują się na taką inwestycję, finansują zbudowanie nowej stacji w ramach istniejącego w mieście systemu miejskich rowerów,  najczęściej też kupują nowe rowery, na których umieszczana jest graficzna reklama firmy.

Taka inwestycja stanowi doskonałą formę promocji.  Po pierwsze stacja roweru miejskiego jest bezpośrednio skojarzona z daną firmą i marką, co pozwala kreować przywiązanie klientów i zwiększać rozpoznawalność danego podmiotu.

Reklama na kółkach

Po drugie reklama na rowerach  jest swego rodzaju mobilnym banerem, który widoczny będzie wszędzie na mieście w momencie, kiedy użytkownicy będą przemieszczać się od stacji do stacji.

Oprócz wartości promocyjnej  firma dzięki zainwestowaniu w stację sponsorską blisko swojej lokalizacji  może zaproponować alternatywny środek transportu swoim klientom, a także pracownikom, co podnosi atrakcyjność i dostępność danego miejsca.

Miejska symbioza

Dodatkowo posiadanie własnej stacji sponsorskiej może wpisać się w misje firmy, która działając w danym mieście, może chcieć partycypować w jego rozwoju, na przykład poprzez rozszerzenie systemu rowerów miejskich.

Fakt pozytywnego wpływania na miasto  firma może wykorzystać przy innych działaniach promocyjnych i przedstawiać to, jako jeden ze swoich atutów.

Takie działania świetnie sprawdzają się przykładowo w Toruniu, gdzie na zainwestowanie w stacje sponsorskie zdecydowały się między innymi centra handlowe.

Życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, musisz się poruszać naprzód...
- Albert Einstein