Nie tylko uzupełniają lokalne systemy rowerów miejskich, ale stanowią też alternatywę komunikacyjną dla pracowników danej lokalizacji i nowoczesną formę promocji.
Mowa o stacjach sponsorskich, czyli stacjach roweru miejskiego, za których powstanie odpowiadają prywatne podmioty. Firmy, które zdecydują się na taką inwestycję, finansują zbudowanie nowej stacji w ramach istniejącego w mieście systemu miejskich rowerów, najczęściej też kupują nowe rowery, na których umieszczana jest graficzna reklama firmy.
Taka inwestycja stanowi doskonałą formę promocji. Po pierwsze stacja roweru miejskiego jest bezpośrednio skojarzona z daną firmą i marką, co pozwala kreować przywiązanie klientów i zwiększać rozpoznawalność danego podmiotu.
Reklama na kółkach
Po drugie reklama na rowerach jest swego rodzaju mobilnym banerem, który widoczny będzie wszędzie na mieście w momencie, kiedy użytkownicy będą przemieszczać się od stacji do stacji.
Oprócz wartości promocyjnej firma dzięki zainwestowaniu w stację sponsorską blisko swojej lokalizacji może zaproponować alternatywny środek transportu swoim klientom, a także pracownikom, co podnosi atrakcyjność i dostępność danego miejsca.
Miejska symbioza
Dodatkowo posiadanie własnej stacji sponsorskiej może wpisać się w misje firmy, która działając w danym mieście, może chcieć partycypować w jego rozwoju, na przykład poprzez rozszerzenie systemu rowerów miejskich.
Fakt pozytywnego wpływania na miasto firma może wykorzystać przy innych działaniach promocyjnych i przedstawiać to, jako jeden ze swoich atutów.
Takie działania świetnie sprawdzają się przykładowo w Toruniu, gdzie na zainwestowanie w stacje sponsorskie zdecydowały się między innymi centra handlowe.