Biuro obsługi firmy BikeU zajmowało się projektem Wavelo od drugiej połowy 2016 roku. 31 grudnia 2019r Wavelo oficjalnie zakończyło działalność
w Krakowie i rozpoczął się proces rozliczania kont użytkowników.
W trakcie działania infolinii Wavelo odebrano 48646 połączeń, a w chwili pisania tego podsumowania liczba zgłoszeń mailowych wynosi 37876. Najdłuższa rozmowa telefoniczna dotyczyła założenia konta i trwała 54:04.
Projekt Wavelo był kontynuacją funkcjonującego wcześniej systemu KMK Bike,
a użytkownicy poprzedniego systemu mogli otrzymać kod promocyjny, zachęcający ich do migracji do systemu nowego operatora.
System 4 generacji
Wavelo, jako jedyny system rowerów miejskich 4 generacji w Polsce, generował unikatowe problemy do rozwiązania dla biura obsługi. Wypożyczenie można było zakończyć poza stacją, o ile użytkownik trzymał się wyznaczonej strefy. Same wypożyczenia odbywały się
w ramach taryf abonamentowych, wśród których były taryfy roczne, miesięczne lub bardziej klasyczne rozwiązanie z płatnością za minutę wypożyczenia.
Różnorodność abonamentów wymagała zarządzania złożonym systemem płatności, a także konieczność skonstruowania działu finansowego wewnątrz biura obsługi. Dział ten odgrywa kluczową rolę w zakończeniu systemu Wavelo, zajmując się rozliczeniem kont użytkowników.
W trakcie trwania projektu Wavelo kilkukrotnie aktualizowano regulamin, a także uczono się nowego interfejsu, za którego wygląd odpowiadała zewnętrzna firma.
Wavelo był jedynym projektem rowerowym, który działał przez cały rok, jedynie zmniejszając liczbę dostępnych rowerów na sezon zimowy.
Kluczowe doświadczenie
Projektu Wavelo zrodził najwięcej wniosków dot. kształtu regulaminu w kolejnych projektach, procedur dla działów reklamacyjnych
i finansowych, przygotowania do zakończenia systemu i sposobów komunikacji z klientem. Wavelo było też pierwszym systemem, którego użytkownicy mogli kontaktować się z biurem obsługi za pośrednictwem dedykowanego czata, a także poprzez aplikacje Messenger. Z pewnością zamierzamy wykorzystać te doświadczenia w następnych wyzwaniach.